dijous, 22 de desembre del 2011

Entrevista a Jordi Vayreda



Benvolgut Jordi Vayreda Ribera, estem treballant en un blog sobre la lluita contra el càncer per intentar que la gent vegi la importància que aquest té en la nostra societat. Entitats con el Transport Metropolità de Barcelona ja col·labora amb la causa i moltíssimes series de televisió o pel·lícules introdueixen ja personatges malalts de càncer.
Necessitem unes entrevistes i hem pensat en vostè per a respondre’ns les preguntes que ens venen al cap.


-Quants anys fa que es dedica al tractament del càncer?
Fa 32 anys que em dedico aal tractament del càncer.

-Què el va motivar a estudiar radioterapia i cirurgia? Tenia clar que es dedicaria al tractament del càncer?
De fet va ser per casualitat. Quan vaig acabar la carrera vaig anar a parar al servei d’oncologia per que el cap de servei era parent de la meva tia....
De seguida em va apassionar l’estudi del càncer:  es podia curar molt més del que jo m’havia imaginat!!

Creu vostè que la societat està condemnada a viure per sempre amb aquesta malaltia o que un dia s’eradicarà?.
De fet hi serà sempre, per molts motius, però cada vegada serà més curable. Passarà  una cosa similar al que ha passat amb la tuberculosi: aquesta mateixa pregunta es feia a principis de segle XX sobre la tuberculosi i avui és una malaltia que es cura gairebé sempre..

És bo per la societat que en els mitjans de comunicació (series, pel·lícules) apareix-hi el tema del càncer com un tema completament normal?.
En general és bo que els mitjans de comunicació parlin de tot el que ens afecta...

Quin missatge enviaries a la societat perquè s’adonessin de la importància del càncer?
Crec que no cal cap missatge especial, la tragèdia del càncer la viuen totes les famílies i crec que la immensa majoria de la gent (del primer món, per que la del tercer té altres problemes encara més greus...) n’està prou conscienciada.


Moltes gràcies per contribuir en aquest treball donant-nos la seva opinió.

Júlia, Sandra, Oriol i Berta

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada